вступайте в ряди Фур'є ([info]dali_bude) wrote,
Українські журналісти показали всьому світу зразок відсутності в них почуття солідарності та елементарних морально-етичних норм. В будь-якій нормальній країні суд з приводу відбирання частот у двох загальнодержавних телеканалів був би топ-новиною на всіх телеканалах без винятку, однак в Україні більшість каналів проігнорували цю подію, а якщо і згадали – то двома словами між „мера шлунковим болем” та „футболом”, як писав колись Микола Холодний.

Гіпер-індивідуалізм.

Україна тоді почне вилазити зі своїх бід, коли до акції мешканців Сихова будуть приєднуватися мешканці Збоїщ. І коли на журналістський протест будуть приходити не просто журналісти інших каналів, але й представники інших професій. Незважаючи на те, наскільки бездарно розпоряджалися постраждалі канали своїм ресурсом, тому що в даному випадку це не має значення.

Якось на зустрічі з офіціалами ЮНЕСКО, що стосувалася стану історичного центру Львова, я зауважив кілька людей, які не були схожими на активістів чи експертів. Їх ведучі представили як "мешканців". Я капєц як зрадів: о, простий народ починає розуміти, що Львів це не множина квартир та офісів, а цілісний мистецький об"єкт, який потребує охорони... Потім, під кінець зустрічі, цим людям дали слово. І вони говорили, полум"яно та переконливо, але не про Цитадель чи Вірменську, а про свій власний будинок чи поверх, який руйнується через місцеву будову.

Читаю часом, що які-небудь робітники чи бізнесмени вийшли на акцію протесту, коли їхні яйця, прищемлені в дверях міністром Пахло чи власником-регіоналом, вже почали синіти і розпухати. Це не громадянська свідомість - це рєбята рішають свої власні проблєми, коли інші засоби стають надто дорогими чи невиправданими. Бажання абстрактної справедливості чи солідарності фігурує там рідше, ніж треба.

В Росії рух захисту химкинського лісу, через який планували побудувати автотрасу, здобув перемогу. В певний момент владі, грубо кажучи, стало дешевше пустити дорогу в об"їзд, ніж терпіти постійну вонь, який здіймали активісти, і партія "Єдіная Росія" висловилася проти будівництва. Євгєнія Чірікова, лідер цього руху, феноменальної сміливості та витривалості жінка, відреагувала дуже показово. "Супер! Это замечательно", - сказала Чирикова "Интерфаксу". "Я буду за них (партию "Единая Россия" - ИФ) голосовать", - пообещала она. Таким чином поставивши свій "підпис" під вироком захисникам інших лісів, яким загрожують інші траси, профінансовані й організовані тою ж-таки російською новітньою КПСС. І не тільки, звичайно, їм.

Власне, великий кусок своєї віри в Україну я втратив тоді, коли у Львові на протест, присвячений смерті студента в ментярні, прийшло 30 чоловік. З яких, можливо, десятеро не були "тертими" активістами різних організацій, і прийшли через розуміння того, чому треба прийти.

Організовані виступи вузьких груп громадян, больовий поріг яких перевищено - це перший маленький крок, дуже недостатній. Десятки чи сотні активних рухів не перешкоджають монолітній владі; коли цих рухів більше, коли в них задіяна велика кількість громадян, які демонструють вражаючу самопожертву, це вже може вилитися в ряд піррових перемог. Піррових тому, що країна, яка знаходиться в стані перманентної боротьби проти себе, не має часу на продукування доданої вартості. Відбувається дисипація корисної енергії в космос, відбувається крадіжка людьми часу самих у себе. Це надто неефективний режим функціонування держави; вона не може покладатися на третій сектор як на єдине джерело справедливості. Влада повинна бути чесною та ефективною, тоді й в держави з"являється шанс стати ефективною. Однак без спільного розуміння і спільної роботи - що виражається банальним совковим словом "солідарність" - це залишиться в мріях.
Tags: занимательная патологоанатомия

  • Post a new comment

    Error

    Your IP address will be recorded 

  • 55 comments

[info]vasiapetechkin

August 27 2010, 09:57:21 UTC 1 year ago

> І вони говорили, полум"яно та переконливо, але не про Цитадель чи Вірменську,
> а про свій власний будинок чи поверх, який руйнується через місцеву будову.

А ти б про що говорив на їх місці ?

Як можна говорити "про Цитадель чи Вірменську" коли розсипається власний дім ???

[info]dali_bude

August 27 2010, 10:01:55 UTC 1 year ago

Погано не те, що вони говорили про свій дім.
Погано те, що не було людей, дім яких не розсипається, але які все одно прийшли.

[info]vasiapetechkin

August 27 2010, 10:07:01 UTC 1 year ago

Наскільки я помітив, більшість твоїх таких постів базуються на думці, що основна маса людей забезпечена матеріально цілком і повністю достатньою кількістю благ і що їм нічого не залишається, як думати "про духовне" та "загальне благо".

Це помилкове судження, воно в тебе з"явилося тільки через те, що ти належиш до людей, котрі мають достатки вище середніх.

Переосмисль його, постав себе на місце тих людей, чиї доходи ближче до медіанної величини і тоді перестанеш дивуватися, чому "ніхто не прийшов" і чому всі в нашій країні "гіперматеріалісти".

[info]dali_bude

August 27 2010, 10:29:38 UTC 1 year ago

Мені здається, про "духовне" і "загальне благо" ти пишеш з легкою зверхністю як щось далеке й абстрактне, варте мозку щонайменше матері Терези. А от особисто я, скажімо, місто Львів дуже чітко і яскраво сприймаю як свою особисту власність. Доля будівництва на Федорова мене гребе, звичайно, менше, ніж доля мого власного будинку. Але коли я бачу, як гине ансамбль і пропадають археологічні цінності, я відчуваю приблизно те саме, як те, що я відчував, коли в мене вкрали ровер. Може, це допоможе тобі зрозуміти, про що саме я пишу, якщо таке відчуття колективної власності в тебе відсутнє.

Матеріальну забезпеченість і нематеріальну мотивацію пов"язував тільки один мій постинг. Це далеко не центральна догма мого світосприйняття. Не так давно я читав в Тижні, як перуанські селяни, рівень достатку яких значно нижчий за наш з тобою, перекрили всі дороги і паралізували весь транспорт в регіоні, почувши, що якийсь місцевий пахан вирішив незаконно приватизувати собі кусень гір. Всезагальний страйк студентів у Франції в 1969 чи навіть помаранчева революція в 2004 не були революцією виключно середнього класу.

[info]vasiapetechkin

August 27 2010, 10:39:03 UTC 1 year ago

Як можна перейматися колективною власністю, коли немає особистої?
Невже піраміда потреб в тебе стала з ніг на голову і ти вважаєш, що так само є й в інших людей?

Не потрібно порівнювати нас з перуанціями - вони в іншій країні.
Порівняй нас і тих, більшість з кого живе в сихівських панельках та львівських хрущовках по 4-6 людей на 2-кімн. квартиру і витрачають на харчування більше третини доходу.

[info]polar_bird

August 27 2010, 11:20:13 UTC 1 year ago

шо так слабо? краще вже "порівняй нас і бомжів" - ще пафосніше звучатиме.

[info]vasiapetechkin

August 27 2010, 11:40:06 UTC 1 year ago

відсоток бомжів серед населення надто малий, щоб вони на щось впливали

мушу тебе розчарувати - твій комент був у нікуди

[info]polar_bird

August 27 2010, 11:42:41 UTC 1 year ago

ну, ти ж ніби як відреагував на комент. при чому негативно. а міг би взяти на озброєння: адже твоя основна мета - показати, що відсоток "людей вище середнього достатку, що забезпечені власним житлом" - "надто малий, щоб вони на щось впливали".

[info]polar_bird

August 27 2010, 11:19:10 UTC 1 year ago

у місті Львові десятки тисяч мешканців мають достатки суттєво вищі за середні.

[info]vasiapetechkin

August 27 2010, 11:39:22 UTC 1 year ago

і який відсоток мешканців забезпечений власним повноцінним житлом?

[info]polar_bird

August 27 2010, 11:40:49 UTC 1 year ago

те, що понад 100 000 осіб - це точно.

[info]vasiapetechkin

August 27 2010, 11:42:10 UTC 1 year ago

звідки такі дані ?

чи ти вважаєш життя сім"ї з 3-х людей в 1-кімн. квартирі або 4-5 людей у 2-кімн. повноцінним?

[info]polar_bird

August 27 2010, 11:44:01 UTC 1 year ago

так. я сам зростав у таких умовах і переконаний, що це нормальний український рівень наразі.

[info]dali_bude

1 year ago

[info]dali_bude

August 27 2010, 11:40:58 UTC 1 year ago

блін...
купа активістів, яких я знаю, взагалі не мають ніякого житла - винаймають. Або з батьками живуть. Це їм не заваджає думати про ще щось, крім житла.

ти кудись не туди дивишся, по-моєму.

[info]vasiapetechkin

August 27 2010, 11:44:56 UTC 1 year ago

я дивлюся в тому напрямку, в якому дивиться більшість населення - куди поселити і як прогодувати себе і свою сім"ю

купа активістів - це ти (із ЗП програміста) і Полар Бірд, якому взагалі, перепрошую, похуй житловй комфорт

особисто мене (і, я впевнений, багатьох інших людей) не влаштовує проживання з батьками з нормою 5-7кв.метрів на людину, це не життя, це кубління в норі

[info]dali_bude

1 year ago

[info]dali_bude

1 year ago

[info]dali_bude

1 year ago

[info]dali_bude

1 year ago

[info]dali_bude

1 year ago

Anonymous

1 year ago

[info]none_smilodon

August 27 2010, 10:04:21 UTC 1 year ago

ситуація давно розібрана на телекритиці.

підтримуючи незаконні вимоги корумпованих організацій (п'ятірка та тівіай) людина веде себе як звичайно повія. ти повія?

[info]dali_bude

August 27 2010, 10:18:05 UTC 1 year ago

Я не впевнений, що бачив цей матеріал. Ти про це?

[info]none_smilodon

August 27 2010, 10:54:38 UTC 1 year ago

Так, майже на всі питання (крім свісно п'ятого) відповіді були дані.

з моєї точки зору, після цього тексту протести мають викликати не дії "влади", а дії "протестувальників".

[info]polar_bird

August 27 2010, 11:21:07 UTC 1 year ago

для того, щоб на "ментівську" акцію прийшло більше людей - треба було зробити якісну підготовчу кампанію.

[info]dali_bude

August 27 2010, 11:27:55 UTC 1 year ago

Правильно. Але анонсами було охоплено щонайменше дві тисячі львів"ян. (Популярні ЖЖ і спільноти + львівські інтернет-ЗМІ + листівки.) Навіть якби ідеальна кампанія охоплила сто тисяч (кожен п"ятий дорослий львів"янин) - а це ДУЖЕ дорого і складно - протест налічував би пару тисяч осіб. Це вже щось, але все одно дуже мало. І навіть це поза межами можливостей волонтерської спільноти, яка налічує 20 активістів і не має жодного фінансування.

[info]polar_bird

August 27 2010, 11:34:24 UTC 1 year ago

тому що переважно люди не читають таких анонсів. так, пробіглися очима "а... п’яний студент з села... ну, нєхуй бухати"
для нормального мітинга десятку активістів треба було тиждень тусуватися під універами з мегафоном, складати волонтерську мережу і т.д.

крім того, до цієї теми варто було б підключити духовенство, оголосити Львів містом вільним від ментівських тортур.

[info]ygleaf

August 27 2010, 14:51:38 UTC 1 year ago

Це через те, що ти втратив великий кусок своєї віри в Україну, такий пост уже без тегу sprotyv2 ? :)

[info]dali_bude

August 27 2010, 14:52:52 UTC 1 year ago

куток тегознавства

"sprotyv2" - для конструктивних закликів до дій.
"занимательная патологоанатомия" - для веселої ексгумації.

[info]ygleaf

August 27 2010, 15:47:57 UTC 1 year ago

Re: куток тегознавства

Перепрошую - я, звісно, жодним чином, не хочу вказувати, як тобі організовувати твій журнал.

Просто, давно і уважно стежачи, висловлюю думку/враження, що цей пост цілком вписується з-поміж кількох попередніх, позначених sprotyv2, де трохи більше ексгумації, ніж прямих закликів - наприклад, оцих:

http://dali-bude.livejournal.com/596563.html

про суспільний попит на чесну владу

Попурярно про непопулярне

Про ефективність протестів

(як і зміст, заголовок останнього з перелічених взагалі прямо перегукується з останнім абзацом цього посту)

:)

Але то справді дрібниці. Дякую тобі за те, що ти пишеш.

[info]liveghost

August 28 2010, 11:18:48 UTC 1 year ago

Деякі "прошарки" в тій же Україні дуже навіть солідарно поводяться. Правоохоронці зокрема.
Create an Account
Forgot your login or password?
Facebook Twitter More login options
English • Español • Deutsch • Русский…