?

Log in

No account? Create an account

ціна - Далі Буде. Бо ше так ніколи не було щоб ніяк не було. (с)

Feb. 21st, 2014

04:14 pm - ціна

Previous Entry Share Next Entry

Після перемоги мені буде важко відчувати радість. За непевну ще відставку Януковича, конституцію 2004 року і шанс докорінних змін (не більше, ніж шанс!) українці вже, наперед, заплатили величезну ціну. Заплатили її ті, хто впав під кулями, і ті, хто, незважаючи на парад смертей перед своїми очима, стояв в обороні Майдану.

Тетяна Монтян називає дії українців "бикуванням без ресурсу". (Це ім'я бісить багатьох моїх друзів, але я вважаю, що дослухатися варто не тільки до тих людей, з якими ти повністю згоден.) Справді, надії перемогти владу впевнено і безкровно - інституційно, як закликає Тетяна - не було ніякої. Народ розуміє це. Так само розуміє народ, що програЄ у грубій силі, яка дозволила б перемогти з мінімальними втратами. Тим не менше, українці пішли на конфлікт, нарощуючи його інтенсивність, ідучи на нові й нові жертви, з одним-єдиним визначальним і вирішальним аргументом: В ЯКИЙСЬ МОМЕНТ У ВЛАДИ ПОВИННІ СПРАЦЮВАТИ ГАЛЬМА. В якийсь момент в бандючій голові спрацює генетичний запобіжник, коли воно каже собі: ні, це вже повний піздєц, це вже за межею.

Така ситуація описана в теорії ігор - це класична "гра в боягуза", "the chicken game". Два автомобілі таранять один одного; той, хто зверне першим, оголошується боягузом. Але якщо не зверне ніхто, обоє учасників втрачають значно більше. Автомобіль в цій грі не має достатньо "ресурсу", щоб "бикувати", тому що зіткнення неминуче призводить до максимального програшу. Тим не менше, це єдиний - ризикований - спосіб примусити супротивника звернути з дороги. Альтернативою є довгі роки стояння на узбіччі.

Влада зціпивши зуби атакувала, сподіваючись, що народ не витримає скаженого силового наступу і піде з Майдану під тиском снайперів і беркутят. І усе-таки гальма почали працювати першими в янучар. На позначці в 100 життів.

Вічна пам'ять героям - хоч зараз і невідомо, до чого все іде, але розуміймо, що ми вже куплені дорого.

Comments:

[User Picture]
From:tobycrackit
Date:February 21st, 2014 10:27 am (UTC)
(Link)
Позор будет тем, кто в результате получит власть, если у них получится Ющенко номер два.
(Reply) (Thread)
[User Picture]
From:ctype
Date:February 21st, 2014 10:42 am (UTC)
(Link)
мені здається ви дещо помиляєтеся - немає у влади гальмів, вони зупинилися лише тому, що у них закінився ресурс (те саме бикування без ресурсу але з боку влади).
(Reply) (Thread)
[User Picture]
From:dali_bude
Date:February 21st, 2014 12:50 pm (UTC)
(Link)
Але ж снайпер міг шмаляти ще довго. (Він і досі там, кажуть.) І тітушок ще вистачало.
(Reply) (Parent) (Thread)
[User Picture]
From:ctype
Date:February 21st, 2014 01:27 pm (UTC)
(Link)
це не той ресурс, який дозволяє керувати країною. (навіть якщо додати ще частину беркута і спец.призначенців)
інші брати участь у озброєному протистоянні відмовилися - і вв, і армія, і депутати
(Reply) (Parent) (Thread)
[User Picture]
From:dali_bude
Date:February 21st, 2014 02:13 pm (UTC)
(Link)
Правильно. "Інші відмовилися" - це і є гальма. Ті "інші" в якийсь момент прийняли рішення - так більше не можна. Я не стверджую, що Янукович самочинно прийняв рішення зупинитися. Навпаки, він би ще довго буянив, якби система врешті не почала сипатися.
(Reply) (Parent) (Thread)
[User Picture]
From:lovkyj_man
Date:February 22nd, 2014 02:07 am (UTC)
(Link)
Дякую за текст.
Це той самий випадок, коли після вдалого формулювання всі кажуть: "Так це ж очевидно!"

Я думаю це правильний напрямок думки. Гальма могли б спрацювати і з іншого боку. Система могла посипатись з іншого боку, і багаторічний досвід казав Януковичу, що так воно завжди і стається. Аналогія з chiken game гарна, але її треба якось перенести з рівня індивідуальної свідомості на рівень колективної свідомості. І питання вище фактично було в тому як це правильно зробити.
(Reply) (Parent) (Thread)
[User Picture]
From:igorsova
Date:February 21st, 2014 11:21 am (UTC)
(Link)
Народ вперся рогом не проти влади, а проти олігархів, обласних депутатів і депутатів ВР середньої ланки.
Запевняю вас що якби воля Януковича, силовики із задоволенням стріляли би українців до повного знищення всіх прихильників майдану.
(Reply) (Thread)
[User Picture]
From:noddeat
Date:February 21st, 2014 11:58 am (UTC)
(Link)
у мене складається враження, що Янукович до кінця думав, що це все організовано адміністративно, і тому варто застосувати насилля — і всі розійдуться.

тепер (я сподіваюсь) він розуміє, що це все по-справжньому. Це дозволить всім наступним лідерам натискати на гальма задовго до першої жертви. В цьому сенсі ці смерті були не марними, хоч дуже хотілося, щоб їх не було.

Вічна пам’ять!
(Reply) (Thread)
[User Picture]
From:mayevski
Date:February 21st, 2014 02:22 pm (UTC)
(Link)
Ціну заплачено за можливість змін (будь-яких) а також, що важливіше, за пробудження людей. Кожна нація при своєму заснуванні платить ціну кров'ю за свою незалежність. Українцям незалежність впала з неба, вони її не цінували. Тепер будуть. А депутати, президенти - це лише стовпи на довгому шляху до становлення цивілізованої нації.

Ну і заодно може хтось припинить носитися з кацапами як з братнім народом...
(Reply) (Thread)
[User Picture]
From:beautifullady22
Date:February 21st, 2014 05:48 pm (UTC)
(Link)
ці смерті не марні, але дуже дорогі...
(Reply) (Thread)
[User Picture]
From:dali_bude
Date:February 22nd, 2014 05:43 am (UTC)
(Link)
Саме так. Дуже немарні: без них не було б перелому в протистоянні. Але дуже, дуже дорогі. :-((
(Reply) (Parent) (Thread)